De stilstand regeert het OCMW Lede

Op 20 april 2017, over deze onderwerpen: OCMW & Sociale Zaken

Het gebrek aan doortastend bestuur bij de gemeente is welbekend. Nu blijkt ook bij het OCMW de stilstand te regeren: “Sinds het begin van deze legislatuur is er een overeenkomst om het OCMW-personeel van de Sociale dienst in de Kasteeldreef eindelijk uit hun erbarmelijke werkomstandigheden te verlossen,” zegt Kathy Heirman, lid van het Vast Bureau. “Sedert het najaar van 2016 is er een consensus over de locatie van de containers aan het Woonzorgcentrum Markizaat maar helaas gebeurt er niks.”

Hetzelfde verhaal horen we over de assistentiewoningen: er is nog geen plan maar wel reeds facturen voor het onvolledig technisch memorandum. Voor de drie kamers in het woonzorgcentrum, die aangetast werden door een waterlek, is er een verlies aan subsidies en inkomsten.

Voorstel N-VA

“Nu blijkt er ook nog eens een interim-directeur te moeten worden aangesteld om de huidige directeur van het WZC Markizaat tijdelijk op te volgen. Er is echter nog helemaal geen procedure vastgelegd. Ronduit slecht bestuur met een kostprijs van 1245 euro (excl. BTW) per dag,” aldus OCMW-raadslid Stijn Droessaert. De interim-directeur zal een dag per week ingeschakeld worden.

“De N-VA-fractie is ervan overtuigd dat het OCMW-personeel voldoende kwaliteit in huis heeft om deze tijdelijke functie in te vullen. Onze fractie zal dan ook op de OCMW-raad van dinsdag 25 april voorstellen om in afwachting van de definitieve aanstelling van de directeur de functie van interim-directeur te laten waarnemen door eigen vakbekwame krachten,” stelt OCMW-raadslid Kris Wyndaele.

“We kunnen ons niet van de indruk ontdoen dat meerderheidspartijen CD&V en Open VLD vooral bezig zijn met het getouwtrek rond de invulling van de directeurspost,” aldus nog Kathy Heirman.