Jong N-VA Groot-Lede schenkt €350 aan Music For Life

Op 23 december 2013

Jong N-VA Groot-Lede serveerde opnieuw pannenkoeken op de kerstmarkt in Lede en slaagde er in maar liefst 350 euro op te halen voor de vzw RaaR. Een vzw die zich inzet voor onderzoek naar het Von Hippel Lindausyndroom.

Stijn Droessaert, voorzitter Jong N-VA Groot-Lede: “Regen, veel wind en zelfs een fikse hagelbui hielden mensen niet tegen om naar de jaarlijkse kerstmarkt te komen. We verkochten zo’n 600 pannenkoeken, (Leedse) koffie en chocomelk om het onderzoek naar het Von Hippel Lindausyndroom te steunen. Dat is een erfelijke aandoening waarbij overal in het lichaam gezwellen kunnen ontstaan, ook in de bloedvaten. Patiënten hebben vaak veel operaties nodig. ”

Jong N-VA Groot-Lede steunt de actie die georganiseerd wordt door N-VA Nationaal en 32.872,69 euro opleverde, waarvan 6041 euro door Oost-Vlaams boegbeeld Elke Sleurs. Op 24 december zullen zij het totaalbedrag afgeven in Boom, waar de Studio Brussel-presentatoren een week lang buiten in de kou presenteren.