Leedse meerderheid verdeeld over serviceflats Mesen

Op 25 mei 2012

Gisteren werd tijdens de gemeenteraad een zelden vertoond schouwspel opgevoerd. Zes jaar na de principebeslissing (!) werd het Project assistentiewoningen Mesen opnieuw geagendeerd op de gemeenteraad nadat alle kandidaat-private partners hadden afgehaakt. Ondanks de lichte wijzigingen hoopt men nu wel een private partner te vinden die zich wil engageren. De onduidelijkheden in het dossier blijven echter bestaan.

N-VA gemeenteraadslid Jan Lievens: “N-VA is en blijft voorstander van de 45 serviceflats in het Domein Mesen zoals vastgelegd in het Masterplan Mesen, maar de manier waarop dit dossier is aangepakt is schrijnend. De redelijke vraag van de oppositie om het aangepaste dossier te verdagen en te bespreken met de fracties werd weggestemd. Waarschijnlijk zorgen de naderende gemeenteraadsverkiezingen van oktober nu al voor enige zenuwachtigheid en wil men koste wat kost punten scoren.”

Daarom heeft N-VA tegen dit krakkemikkig dossier gestemd. Door de onthouding van CD&V werd het dossier goedgekeurd door slechts 7 leden van VLD. Dat is een onaanvaardbaar smalle basis voor een dergelijk zwaarwichtig dossier.

N-VA betreurt deze manier van werken: “Door deze beslissing in het laatste jaar van de legislatuur te nemen wordt de volgende bestuursploeg voor voldongen feiten geplaatst en wordt een hypotheek op de toekomst gelegd,” aldus nog Lievens.