Leedse ondernemers kiezen voor N-VA

Op 21 juni 2012

Filip Bauters, Marike Godefroit, Kathy Heirman en Greet Van Lierde hebben besloten om de lijst van N-VA te versterken bij de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober. Zij willen daarmee elk op hun manier de slogan “de kracht van verandering” omzetten in het beleid.

N-VA Lede ondernemers 2012

Greet Van Lierde  (Optiek & Hoorcentrum Van Lierde) verklaart waarom ondernemers voor N-VA kiezen: “Als ondernemer ligt mijn gemeente me na aan het hart. Het leek me nu hét moment om in de politiek te stappen. N-VA is de enige partij die een duidelijk alternatief biedt tegenover de huidige bestuursmeerderheid.”

Kathy Heirman (Patrick Cars) kan dit enkel bijtreden: “Als ondernemer uit één van de deelgemeenten wil ik alvast mijn steentje bijdragen aan de N-VA slogan "de Kracht van Verandering". Nu gebeurt het nog al te vaak dat inwoners voor de onaangename verrassing komen te staan dat hun voetpad plots opengebroken is, of wegenwerken maanden langer aanslepen dan voorzien. Van cruciaal belang hierbij is de verbetering van de communicatie tussen het gemeentebestuur en de bevolking. Het is niet enkel de visie van de huidige bestuursmeerderheid die telt, men dient ook rekening te houden met de mening van de getroffen burgers. Dit is slechts één van de punten waar ik me ten volle wil voor inzetten.”

Marike Godefroit  (Optiek Godefroit): “De laatste jaren werden heel wat nieuwe kavels aangesneden waardoor heel wat jonge gezinnen er voor kozen om hier te komen wonen. De goede trein- en autosnelwegverbinding is daarbij ongetwijfeld een belangrijke factor om voor Lede te kiezen. Om te vermijden dat Lede een slaapgemeente wordt, is het belangrijk dat er een ondernemersvriendelijk beleid gevoerd wordt. Als lid van de middenstandsraad merk ik dat het beleid weinig aandacht schenkt aan het voorzien van voldoende parkeermogelijkheden voor de handelszaken, of dat er bij de nieuwe verkavelingen amper ruimte voor handelaars voorzien wordt. Deze punten wil ik dan ook meer onder de aandacht brengen.”

Filip Bauters (voormalige eigenaar van de kachel- en elektrozaak Temmerman en Bauters en muzikant): “Als ondernemer wordt het je vaak moeilijk gemaakt. Initiatieven worden in de kiem gesmoord. Correctheid, openheid naar de burger en een goede dienstverlening zijn voor mij prioritair.”

Om al deze redenen willen ze ijveren voor een meer ondernemingsvriendelijk klimaat in onze gemeente. Daarom gaan ze samen met N-VA de uitdaging aan om het beleid in Lede concreet mee vorm te geven.