Geen heraanleg van slechte straten zonder klachten

Op 26 oktober 2015, over deze onderwerpen: Mobiliteit en verkeer

Inwoners van Oud Smetlede in Oordegem moeten niet meteen op de heraanleg van hun straat rekenen. Dat was nochtans beloofd voor 2014.

Omdat er geen klachten geregistreerd zijn door de bewoners laat het gemeentebestuur de gemaakte belofte voor heraanleg voorlopig varen. "Aquafin plant in die omgeving rioleringswerken in 2019 of 2020, waardoor het logischer en voor de gemeente goedkoper is de heraanleg te combineren", aldus schepen van Openbare Werken Robert De Mulder (CD&V).

Volgens de man voldoet de kwaliteit van de straat ook aan de verwachtingen. "We hebben ook nog geen enkele klacht geregistreerd van buurtbewoners. Indien die er zijn, zullen we beperkte oplapwerken doen met betontegels", antwoordde de man na aandringen door Marike Godefroit (N-VA), die ook aanstipte dat Oud Smetlede na eerdere wegomlegging ook dient als alternatief traject voor de werken aan de Grote Steenweg (N9) in Oordegem. Het uitblijven van klachten blijkt overigens ook het geval voor de Broeder De Saedeleerstraat en de Guchtstraat. De inwoners van die straten, die er nog veel slechter bij liggen, weten dus wat hen te doen staat. (KMJ)

Het Laatste Nieuws/Denderstreek, Pagina 13.