Minister Weyts investeert 468.478 euro in Vrije Lagere School Wonderster in Lede

Op 30 november 2021, over deze onderwerpen: N-VA Lede

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert 468.478 euro in de Vrije Lagere School Wonderster in Lede. “We blijven investeren in de kwaliteit van ons onderwijs. Dus ook in de onderwijsinfrastructuur”, zegt Weyts. “Onze leerlingen en leraren horen in de beste omstandigheden onderwijs te kunnen volgen en geven," zegt Weyts.

"Concreet gaat het om de heraanleg van twee speelplaatsen, inclusief riolering onder de speelplaatsen, plaatsen van septische en regenwaterputten, afkoppelen van het hemelwater voor hergebruik in de sanitairen," stelt fractievoorzitter An Van Wesemael. "Ook het plaatsen van twee nieuwe overkappingen (overdekte speelplaats) en het herinrichten van de speeltuigen, staat op de planning."

Weyts investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt ook Lede ten goede.