N-VA klaagt uitblijven beleidsvisie aan

Op 19 oktober 2013

Voor N-VA blijft het duidelijk moeilijk hebben dat ondanks haar zes zitjes van aan de kantlijn moet toekijken. "Meerderheidspartijen CD&V en Open Vld zijn bijzonder karig met informatie en hebben nog steeds geen duidelijke visie", zegt Kim Vercauteren. De weinige beslissingen die er wel al waren, neemt de partij ook op de korrel. "Er is een belastingverhoging op til waarvan we niet weten waarvoor die moet dienen. Wellicht is dat een paniekreactie, want volgens ons zijn heel wat besparingen mogelijk. Zo moeten we de inwoners niet in hun portemonnee treffen." N-VA denkt vooral aan besparingen op personeel, materiaal, heronderhandelen van contracten en maximaal gebruik van subsidies. "Verder wil de partij dat er werk gemaakt wordt van de heraanleg van het marktplein en een beter onderhoud van de wegen. "Onze beleidsvisie is voor 99 procent klaar en die zal samen met het budget voor het jaareinde voorgesteld worden", reageert burgemeester Roland Uyttendaele (CD&V). Over de geplande belastingverhoging is hij kort. "Die is absoluut noodzakelijk omwille van stijgende kosten voor bijvoorbeeld de pensioenen van het personeel."