N-VA-voorstel Minder Mobielen Centrale positief onthaald

Op 16 mei 2018, over deze onderwerpen: OCMW & Sociale Zaken
Stijn Droessaert

Gisterenavond stelde raadslid Stijn Droessaert (N-VA) op de OCMW-raad voor om in Lede een Minder Mobielen Centrale op te richten. Het voorstel werd alvast positief onthaald. Onze gemeente is één van de weinige uit de streek die een dergelijke dienstverlening nog niet organiseert.

“De Minder Mobielen Centrale biedt vervoersmogelijkheden aan personen met mobiliteitsproblemen dankzij vrijwillige chauffeurs. Het doel is om verplaatsingsmogelijkheden aan te bieden aan mensen met een laag inkomen en een beperkte mobiliteit,” legt Stijn Droessaert uit.

“Ons voorstel werd positief onthaald. Het OCMW-bestuur zal het nu concreet uitwerken,” zegt Droessaert nog. “Deze dienstverlening haalt de mensen uit hun sociaal isolement. Het gaat hier vaak om oudere mensen, mensen met een handicap, of mensen met een laag inkomen die geen wagen bezitten en zich geen taxi kunnen veroorloven. De ritten die aangevraagd worden door de leden van de Minder Mobielen Centrales zijn vaak voor familiebezoek, boodschappen, een kappersbezoek, een bezoek aan de dokter of voor administratieve zaken naar het gemeentehuis.”