Weyts geeft huursubsidie aan Kunstacademie Lede

Op 22 november 2019, over deze onderwerpen: Gemeentelijke Academie voor Muziek en Woord
Weyts geeft huursubsidie aan Kunstacademie Lede

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) geeft een huursubsidie aan de Kunstacademie in Lede. Zo kan de school op korte termijn extra plaatsen in de klas realiseren. De huursubsidie van 10.800 euro komt 360 leerlingen ten goede. “Deze investering is heel welkom”, zegt Fernand Steurbaut, voorzitter van N-VA Lede. “Als er genoeg plaatsen zijn in onze lokale scholen, dan moeten ouders hun kinderen niet in een andere gemeente naar school sturen”.

De Vlaamse Overheid investeert via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) in de bouw van gloednieuwe schoolgebouwen. Maar een nieuwe school bouwen kost veel tijd en het is niet op elke plaats de beste oplossing. Soms is het beter om extra ruimte te huren, zodat je sneller en flexibeler extra plaatsen in de klas kan realiseren.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) geeft nu een huursubsidie aan onze Kunstacademie. Zo kan de school op korte termijn extra plaatsen in de klas realiseren. De huursubsidie komt 360 leerlingen ten goede.

“Er is al snel extra capaciteit nodig in onze scholen”, zegt Fernand Steurbaut, voorzitter van N-VA Lede. “Met de steun van de minister kan er vlot extra ruimte bijkomen in de Kunstacademie. Zo blijven kinderen verzekerd van een plaatsje in een klas dichtbij huis”.